S 1. januarjem 2016 bo potrebno v skladu z Zakonom o davčnem potrjevanju računov vse račune za dobave blaga in storitev, ki so plačani z gotovinskim načinom plačila, potrditi pri Finančni upravi RS po predpisanem postopku.

Davčne blagajne oz. davčno potrjevanje računov

Davčna blagajna je blagajna, ki omogoča izmenjavo podatkov s Finančno upravo RS v trenutku izdelave dokumenta. Davčna blagajna se poveže s centralnim informacijskim sistemom Finančne uprave RS in jim pošilja vse podatke z informacijami o davčnih zavezancih neposredno v baze podatkov v realnem času. Podatki o prometu se tako zapisujejo v t.i. fiskalno kontrolno enoto, od koder jih ni mogoče izbrisati, kar davčnim organom omogoča nadzor.

 

Potrditev se opravlja s pomočjo davčne blagajne  ali v prehodnem obdobju dveh let z vezano knjigo računov. V istem poslovnem prostoru ni dovoljeno uporabljati oba načina. Če se boste odločili za e-napravo (davčne blagajne), boste vezano knjigo računov lahko uporabljali le v primeru izpada električne energije ali druge oblike višje sile.

Predpisane globe za prekrške so od od 1.200 evrov za odgovorne osebe pravnih oseb in vse do 125.000 eur za velike gospodarske družbe.

Kateri načini plačila se štejejo kot gotovinsko poslovanje? O gotovinskem poslovanju govorimo, ko kupci poravnavajo svoje obveznosti delno ali v celoti: v gotovini (bankovci, kovanci), s plačilno ali kreditno kartico, po prevzetju (pošta, DHL, GLS),  s poštno nakaznico, s čeki, z boni/kuponi, z moneto, z bitcoinom ali drugimi načini plačila, ki niso neposredna nakazila na transakcijski račun, odprt pri ponudniku plačilnih storitev.

Kdaj NE gre za gotovinsko poslovanje? Ko je obveznost kupca poravnana na način plačila: nakazilo na TRR, UPN nalog, položnica na bančnem ali poštnem okencu/iz svoje spletne banke, PayPal, kompenzacija/pobot, nekatere izjeme pri poslovanju s tujino.

Za koga bo davčna blagajna obvezna? Zavezanci za davčno potrjevanje računov so  vsi poslovni subjekti, ki za opravljeno storitev ali prodano blago prejmejo gotovinsko plačilo (z izjemo tistih subjektov, ki zakonsko niso zavezani k izdaji računov, npr. kmeti). Veljajo tudi izjeme, ki pa pri posameznemu zavezancu veljajo le za posamezne storitve.

Kaj je potrebno storiti pred izdajo prvega davčno potrjenega računa?

1. Pridobiti namensko digitalno potrdilo, za katerega lahko oddate vlogo prek portala eDavki.
2. Registrirati poslovni prostor oz. prodajno mesto pri FURS pred prvim potrjevanjem računov.
3. Izdelati interni akt, v katerem bo potrebno določiti oznake poslovnih prostorov, oznake blagajn,  oznake za identifikacijo fizičnih oseb, številčenje računov, ali boste za gotovinsko poslovanje uporabljali elektronsko napravo ali vezano knjigo računov.
4. Na vidno mesto objaviti obvestilo kupcem o obveznem izstavljanju računov in o obveznosti kupca, da ga vzame in zadrži. Kupec mora račun zadržati neposredno ob odhodu iz poslovnega prostora, sicer ga lahko doleti globa v višini 40,00 eur.
5. Nabaviti davčno blagajno, ki bo ustrezala vsem zakonskim predpisom na področju davčnega potrjevanja računov.

Račun mora v skladu z zakonom o davčnem potrjevanju računov imeti vse obvezne dodatne podatke na računu (poleg že obstoječih): čas izdaje računa (uro in minute); oznako fizične osebe, ki je račun izdala oznaka fizične osebe; enkratno identifikacijsko oznako računa EOR (če je potrditev uspešna); zaščitno oznako izdajatelja računa ZOI v tekstovni obliki in v obliki QR-kode; zakonsko predpisano obliko številke računa, ki bo sestavljena iz treh sklopov:  oznaka prostora – oznaka elektronske naprave – zaporedna številka.

Izbira ponudnika davčne blagajne

Vezana knjiga vas ne reši elektronskega pošiljanja računov na FURS, zato vam priporočamo, da že zdaj začnete uporabljati davčne blagajne. Toda, katerega ponudnika izbrati v poplavi konkurence

Priporočamo vam, da izberete ponudnika programskih rešitev, ki ima dolgoletne izkušnje na področju razvoja programske opreme. V tem primeru se lahko nanj zanesete, da bo vse urejeno tako, kot je po zakonu. Ponudniki, ki imajo dolgoletne izkušnje z razvojem programske opreme, imajo navadno tudi poskrbljeno za podporo strank, ki jo boste še vsekakor potrebovali. Redki ponudniki davčnih blagajn ponujajo tudi brezplačne namestitve programov, izobraževanja za stranke, podporo uporabnikom, tako da vam pri izbiri ponudnika priporočamo, da upoštevate tudi te faktorje.

Če še niste izbrali ponudnika, vam priporočamo podjetje Birokrat IT d.o.o. in njihove davčne blagajne Birokrat. Z razvojem programske opreme se ukvarjajo že več kot 24 let. V ponudbi imajo rešitve tako za os Windows kot tudi Android.

Davčne blagajne Birokrat imajo urejene tako, da boste vse potrebne podatke o vašem podjetju, oznaki blagajne, poslovnemu prostoru, … vnesli v sam program, tako da vam teh podatkov ne bo potrebno posebej sporočati na FURS, ker bo to urejeno avtomatsko. Poskrbljeno imajo tudi za brezplačna izobraževanja in podporo uporabnikom.

Več informacij na www.birokrat.si ali po telefonu 01 5300 200.